השתתפות במפגשי נטוורקינג היא הזדמנות מעולה לפתוח דלתות חדשות ומפתיעות עבור העסק שלכם, לפתח ולהעמיק את הקשרים העסקיים שיש לכם וכמובן לקבל פניות מלקוחות חדשים.
עבורנו, בליצ'י תרגומים, הנטוורקינג הוא קונספט מאוד מהותי. זאת משום שמה שמייחד אותנו הוא שבנוסף לשירותי התרגום האיכותיים שאנחנו מספקים, אנחנו מסייעים ללקוחותינו לעשות עסקים בשפות שונות, גם באמצעות רשת הקשרים הבינלאומיים הרחבה שלנו.
מסיבה זו גם הקמנו את פורום ליצ'י לעסקים בו אנחנו מפגישים בין הלקוחות שלנו במטרה לעזור להם לייצר לעצמם יותר קשרים בינלאומיים.
בנוסף אנחנו חברים ופעילים כבר קרוב ל 10 שנים בארגון הנטוורקינג הבינלאומי הגדול ביותר בעולם – BNI.
אז כדי לעזור לכם להפיק יותר מההשתתפות במפגשי נטוורקינג אנחנו מזמינים אתכם לקרוא וליישם כמה עצות מתוך הניסיון הרב שלנו.
הוזמנתם למפגש? כך תערכו מראש ותגיעו מוכנים
- וודאו עם המזמין שיש לו את כל המידע כדי להציג אתכם בדיוק כפי שהייתם רוצים: – שמכם המלא, שם העסק ותחום העיסוק. בחלק מהמפגשים הפרטים האלו יודפסו עבורכם על התג שתקבלו וכך גם יציגו אתכם כשיקראו בשימכם הן בתחילת המפגש והן בהמשך- כשיגיע תורכם להציג את עצמכם. אני ממליצה לכם לשלוח את הפרטים שלכם גם בעברית וגם באנגלית, כי אי אפשר לצפות מהמארגנים לאיית את השם שלכם בצורה נכונה. למשל, במקרה שלי, אני כותבת את השם שלי מיכל ב K – Mikhal והיות ואין סיכוי שמישהו ידע את זה, אני מקדימה תרופה למכה, כי לא נעים לי כשטועים באיות של שמי.
- אם אתם לא מהזורמים הכינו מראש את המסר שתרצו להעביר בהצגה העצמית שלכם. בררו עם מי שהזמין אתכם כמה זמן יעמוד לרשותכם לדבר והמפתח שלכם לאורך המסר הוא כשתי מילים לשניה.
- הביאו עמכם מספיק כרטיסי ביקור וחומרים שיווקיים נוספים אותם תוכלו להעביר בין משתתפי המפגש. במידה ותרצו להציג דוגמאות מהמוצרים שלכם – בדקו מראש האם ניתן להקצות לכם מקום מתאים לשם כך.
- בקשו לקבל מראש את רשימת המשתתפים – עברו עליה ורשמו לעצמכם את מי תרצו להכיר יותר – הן בזמן המינגלינג והן בפגישה אישית שתקבעו עימו.
- הגיעו בזמן – כך שיהיה לכם מספיק זמן להתמקם בנוחות ולעשות מינגלינג עם יתר המשתתפים.
שלב מינגלינג – איך להפוך זרים לשגרירים?
שלב ה"מינגליניג" של המפגש הוא ההזדמנות שלכם להכיר חלק מהמשתתפים קצת יותר לעומק וכדי שזה יקרה זה הזמן להתגבר על הביישנות (אם יש ☺) ולהיות אקטיביים, יעילים, חביבים וממוקדים.
- קומו – אל תשבו במקום אחד אלא קומו והסתובבו בחדר.
- היו אקטיביים – פנו באופן יזום לאנשים ובקשו ממי שאתם מכירים שיציג אתכם בפני האנשים הרלבנטיים לכם.
- בואו בטוב – בכל שיחה שאתם מנהלים הקשיבו בלב פתוח במטרה באמת לעזור לבן שיחכם. הציעו את עזרתכם גם בהפניות ישירות וגם בקשרים שיכולים להוביל לשיתופי פעולה עסקיים.
- ערכו שיחות קצרות וכשאתם מרגישים שהשיחה מוצתה, היפרדו בנימוס ועברו הלאה.
- התמקמו מול בן שיחכם כך שתצרו מעגל פתוח שיזמין עוד אנשים להצטרף אליכם
המנה העיקרית – שלב ההצגה העצמית
- הקשיבו ועקבו בריכוז אחר הצגות המשתתפים וכתבו לעצמכם את הנקודות העיקריות שבהן תוכלו לעזור לעצמכם ולאחרים – לאיזה מהשירותים שלכם הם זקוקים? למי אתם יכולים לחבר אותם? וכו'.
- כשיגיע תורכם עמדו ודברו בקול בטוח וברור אל הנוכחים. התחילו מלהציג את עצמכם, את שם העסק ואת תחום עיסוקכם ובסיום דבריכם חזרו על הפרטים האלו שנית.
- זכרו – בסבב ההצגה העצמית יש הרבה מאוד אנשים, והמשתתפים לא יזכרו אתכם אלא אם כן תבלטו. לכן:
- חשבו על מסר אחד מרכזי, התמקדו בו ואל תדברו על דברים נוספים –במילא אי אפשר ב- 60 שניות להציג את כל מה שאתם עושים, אז בחרו נושא שיעורר עניין וישאיר אתכם בזיכרון של המשתתפים.
- אם יש לכם עזרים שיכולים להמחיש את המסר שלכם דאגו להביא אותם איתכם למפגש והשתמשו בהם בזמן ההצגה העצמית שלכם.
סיום המפגש – It Ain't Over Till It's Over!
- בסיום המפגש הישארו כחצי שעה במקום האירוע למינגלינג נוסף ולתיאום פגישות עם המשתתפים עימם תרצו להעמיק את ההיכרות.
ומה כדאי לעשות לאחר שיצאתם ממקום המפגש?
מוזמנים לקרוא כאן איך למנף עוד יותר את מפגש הנטוורקינג שבו שהשתתפתם.
ועכשיו לא נותר לכם אלא לבוא!
בהצלחה!